7 maj 2012

Valpkurs!

Kursen igår gick jätte bra och man får lära sig sååå mycket, det är verkligen jätte kul! Först får man testa lite själv med sin hund och sen kommer dem och tittar och hjälper en :)
Bella var jätte duktig, de grejer vi gjorde igår kunde hon ju redan så ;)
Förs skulle de sitta kvar i bilen innan man tog ut dem och stanna kvar hos oss när vi släppte ner dem, det funkade jätte bra, Bella satt kvar i bilen och jag kunde gå iväg och sen satte hon sig när jag släppte ner hon på marken!
Sen hade vi passivitets träning, hunden skulle sitta bredvid eller mellan benen och så skulle man kasta iväg en godis en bit framför och så skulle hunden få den och man skulle säga varsågod när den var avslappnad. Man fick inte använda några ord när vi gjorde det här, förutom varsågod då. Men Bella va jätte duktig, hon väntade tills jag sa varsågod! :D
Sen var det koppelträning och inkallning, det kommer det vara varje gång, fast det kommer bli svårare och svårare allt eftersom. Bella drar inte så mycket i koppel, men de får gånger hon gjorde det kom hon snabbt tillbaka, hon visste ju att jag hade gott godis vid det laget. Inkallningen är något vi tränat mycket på hemma, så den funkade super, längtar tills det kommer störningar! :D

Texten kanske blev lite konstig, men har annat för mig nu! ;)