11 maj 2012

Freeedag!

Tog med mig Bella till stallet idag, var några dagar sedan hon var med när jag även red/longerade Silja och man märker att hon vant sig lite nu, hon är mycket lugnare och jag kunde till och med ha hon lös, när jag tog av Silja grejerna, utan att vara rädd att hon skulle bli mos!

Blev dressyr med Silja i paddocken, började med att hon va skit seg, kom knappt framåt i skritten.. Men det släppte allt eftersom och tillslut gjorde vi några skänkelvikningar innan det blev dags för trav, samma sak där skit seg... Tog några varv innan jag ens fick hon att trava, sen tog det väl 100 varv till innan jag fick fram hon i traven, men sedan var hon väldigt fin, mjuk och härlig att rida, red på stora 8-volten i traven för att få hon mjuk i båda sidorna och så halter ute på spåren. Inget avancerat, men väldigt svårt för min häst! Hon hatar det, men när jag väl fick fram hon funkade det riktigt bra. Så blir nog dressyr någon gång i veckan nu så Bella kan vara med! ;)

Snygg i rosa! ;)

Måste korta av alla benlidorna, men mest på dem fram, så j*vla långa.... 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Har du 4m? Jag klipper av mina till 2m ^^ Bruka ha lite extra bak :)

Kattis sa...

Just nu är dem det.. Finns ju aldrig å köpa i 3 typ :( oj vad korta, brukar ha 3m, då är det perfekt för hennes ben :)