9 maj 2012

Dåligt väder...

Blev så mycket igår så jag orkade inte sitta vid datorn, var för trött på kvällen!
Jobbade hela dagen och fixade massor med fönster, han även med att rida Silja mitt på dagen, vilket gick jätte bra, hon var jätte fin och framåt. Jag hade en mjuk och härlig häst under mig hela tiden! :D
Men idag kommer jag nog inte rida om vädret fortsätter såhär, det spööööregnar... hoppas det blir någon lucka i alla fall så jag kan ta mig till stallet och fixa lite med hon :)

Sen var jag ute med Bella i skogen ganska länge igår, släppte lös hon, vi brukar alltid ha hon lös fast med kopplet efter, men igår tog jag av det! Hon kom varje gång jag kallade in hon :D Sen gick vi även ner till sjön en sväng så hon fick bada, hon gick frivilligt i och badade tassarna, den rasen som inte gillar vatten ;)
Hon tyckte verkligen det var jätte kul, for runt som en galning och sen for hon runt i massa grus så hon var ren och fin!

Idag är hon trött som tur är, hon vill i alla fall inte gå ut, fick bära ut hon så hon skulle kissa.. Men sen har hon lekt inne lite och nu ligger hon och sover där Christoffer brukar vara :) Hon gillar att ligga nära han, när han sitter vid datorn!

Blablalba spännande va? ;) Nu när jag ändå håller på kan jag ju berätta att jag ska laga middag ikväll, med för, varm och efterätt! Mmm vad gott det ska bli! :D

Bella i iskallt vatten :)

<3

Inga kommentarer: