22 maj 2012

Silja!

Har hunnit varit hos Silja och ridit och fixat! Blev dressyr då Bella fick följa med.
Började med att skritta, när vi hade skrittat klart kortade jag tyglarna och så gjorde vi några skänkelvikningar, sedan började jag trava på långsidorna och så skänkelvikningar tillbaka för att få igång hon, hon var lite seg, men jag behövde inte gör speciellt mycket för att väl få igång hon.
Sedan började jag göra massor med volter i skritt och mellan volterna travade vi, sen massa serpentinbågar och jag travade vissa bitar och skrittade vissa, halter i traven och igång till trav igen, så massor med skritt och trav arbete blev det, varför jag vill göra så många avsaktningar/igångsättningar är för att få hon mer lydig och framåt för min skänkel, när hon mot slutet blev piggare och travade på mer framåt så slutade vi. Man ska ju sluta när allt går bra! ;)

Nu sa jag jobba!


Snart är hon igång igen! ;)

Inga kommentarer: