15 maj 2012

Dressyr!

Idag fick Bella följs med till Silja så jag fick rida dressyr! Började med att skritta och trava hon för hand, så hon skulle vara framåt för spöet, men direkt när jag hoppade upp så började hon testa, tog ett tag innan det släppte, men när jag väl skulle börja trava var hon sitseg.. Så slutade med att jag drog fram en stock och la över spåret och då blev det full fart!

gjorde inget jobbigt, skänkelvikningar i skritten och så hade jag hon i form i skritt och trav, i galoppen var ju tvugen att läppa för att verkligen få fram hon, började forma hon lite mot slutet i galoppen med, men jag var nöjd över att jag fick hon i galopp. Så tyckte hon var klar där!

Bella skötte sig även bra, fick vara lös i stallet när jag borstade Silja och hon höll sig på avstånd. Sen skrittade jag av Silja för hand med och då fick bella hänga med så vi gick en promenad, det funkade också bra :)

Gammal bild :)

Inga kommentarer: