17 maj 2012

Blöt hund!

Anna kom förbi en sväng med Trixa idag, så de fick leka ute i regnet och efter det var Bella så blöt så jag bestämde att vi skulle duscha. Det funkade jätte bra, hon var inte rädd för vattnet och tyckte det var superskönt när jag tvålade in hon! :)

Så ska köpa ett hundschampo som luktar gott när vi åker till sundsvall :) Jag har hundschampo nu med, men det köpte jag till mina marsvin, så man ska använda det när de är torr i huden och det luktar inte så mycket, bara någon tråkigt tvål lukt av det, vill ju att hunden ska lukta gott när man tvättat hon! ;)

Så nu ska jag tvätta ett av mina marsvin, var länge sedan jag tvättade hon och nu börjar hon bli torr igen, så bara att köra på när man ändå är igång!

Bella såg även skit kul ut när hon var genomblöt, hon har ju så fluffig päls och rätt som det var hade hon massa päls som bara hängde, ja ni vet väl hur det ser ut när man blöter fluffiga djur ;)

Bilden är lånad från google, tyckte den såg så härlig ut så den fick komma med :)

Längtar tills i sommar och hoppas verkligen Bella kommer våga bada!
Hon älskar ju att springa på vattenkanten, så tillslut kanske hon vågar sig ut :)


Inga kommentarer: