1 maj 2012

Vackert väder!

Idag är det hur härligt väder ute som helst! Så jag och Elisabet red ut en sväng med våra hästar, vi gjorde inte något speciellt egentligen, massa skritt och så han vi med lite trav och galopp med! ;)
Målet för mig var väl att Silja skulle bli svettig, ett svårt sådant! Tyvärr blev hon bara lite svettig under gjorden som vanligt, att det ska vara så svårt, än fast vi var ute i nästan 2 timmar. Men hon kändes nöjd över att få sällskap idag, både hästarna sträckte på sig bra, vilket är en sjukt härligt känsla! Hihi

När jag nästan var tillbaka i stallet fick jag ett samtal om att Bella skulle få träffa en kompis, så stretchade igenom Silja och borstade av hon lite snabbt och skyndade mig hem. Så nu har Bella lekt med Trixa i någon timme. De har haft riktigt kul, fram och tillbaka och så vila de lite emellanåt! Bella ville inte att de skulle åka hem, än fast hon är hur trött som helst. Men just nu ligger hon ute och sover så nöjt i skuggan :)
Så nu har min hund 1 kompis! Men fler lär det bli :D

Silja i hagen för någon dag sedan :)

Bella som ligger och sover, när jag jobbar! Duktig tjej!
Man skulle nästan kunna släppa en bomb när hon sover,
hon är svår att väcka!! ;)

2 kommentarer:

Ereeka - gravid i vecka 41 sa...

Miranda blir svettig av typ ingenting :P
Det är också jobbigt kan jag lova ;)
Jag vill också vara kompis med Bella ;D

Josefin - JQSEFIN.BLOGG.SE sa...

Åh så go! :D Vad jobbar du med? Kan du ha med henne på jobbet? :D