10 maj 2012

Bästa ponny!

Vilken flyt jag haft idag, massor med energi och på super humör! Silja var även på superhumör, jätte pigg och hur mjuk och fin att rida som helst! Vi red ut för att klättra lite, började med att skritta i en halvtimme, satt och tänkte på annat så tiden bara flöt iväg, började med att flytta lite skänkelvikningar i skritt. Sen började jag trava en liten bit, saktade av till skritt, flyttade några steg i skänkelvikning och sen trav igen, så höll vi på hela tiden i trav, hon va jätte fin och hon tyckte verkligen det var kul! Det blev även lite galopp innan vi skulle klättra, galopperade några steg i en galopp, saktade av och bytte osv. Det är även något hon tycker är skitkul när jag rider själv, hon blir piggare och piggare för varje fattning! :D

Sen in i skogen och så klättrade jag bara lite, har ju inte klättrat så mycket så vill inte ta ut hon för mycket första gången heller. På vägen hem red vi förbi där det finns några småhinder, så vi provade ett hinder som var ca 20 cm, först i trav hon skuttade glatt över och sen galopp och sen tog vi ett på 40 cm bara för hon tyckte det va så kul! Hon hoppade riktigt bra över alla gångerna, man känner hur hon verkligen tar i och hoppar med hela kroppen, inte bara skit hopp som hon gjorde för några år sedan.. Utan nu är det riktiga hopp!! Men jag måste börja rida lite bommar. Så att vi kan hoppa ordentligt någon gång! :D

Sen upp på järnaffärn för att gå ut med Bella en sväng och jobba! Nu ska Bellas kompis snart komma så att de får leka!! :D

Vad jag älskar mina djur! <3

Gud va jag skratta! Hon märkte ingenting xD
<3
<3









Inga kommentarer: