13 juni 2013

Hundfoder!

Köpte ett nytt foder till Bella igår, men fortfarande samma märke. Måste byta smak för efter ett tag hatar hon verkligen maten..
När jag bytta till det märket jag har idag, gjorde jag det för att de var de enda vetefria jag hittade. Jag kan inte så mycket om hund foder, men de ska helst vara vetefria, annars kan de få foderallergi? och så ska det vara hög % kött och omega oljor i.

Hon började med det som valp och har aldrig varit dålig i magen direkt och pälsen ser bra ut och hon är pigg, så har inte velat byta sort. Är nöjd med det här fodret, än fast jag har en väldigt kräsen hund..

Eftersom jag aldrig fördjupat mig i allt foder som finns, så vet jag inte om jag har det bästa fodret.
Men nutram som jag gav hon som liten valp, finns inte att köpa här.. Det ger Bellas uppfödare till sina hundar och hon gillar det.

Vad ger ni er hund och vad tycker ni om det fodret?

Så just nu håller vi på att gå över till det här.

1 kommentar:

Elin o Olle sa...

Dem behöver inte få allergi, e dem allergiska så e dem men alla e ju inte de :P
men så lite spanmål som möjligt e ju bäst ^^

olle går på spec foder för tillfället så vet inte riktigt vilket foder han kmr sluta på :/