16 juni 2013

Bommar!

Igår började jag med att trava över upphöjda bommar som Elisabet så snällt byggt upp åt mig! Fick till några riktigt fina gånger, då man verkligen känner hur hästen lyfter benen och tar i, underbar känsla. Det var länge sedan jag arbetade Silja över bommar och hoppade hinder, säkert något år, så både ho och jag tyckte det var lika kul.

När vi kört i traven blev det två små hinder med några språng emellan, jag är nöjd över Silja med tanke på att både jag och hon numera är grön på allt sånt här. Men vi har lite att jobba med och så fin som hon är just nu så känns det så kul!

Det kändes väldigt ovanligt idag när man var tvungen att tänka, bestämma tempo osv, för att få till det. Det var senast i gymnasiet jag höll på med sånt och det är ju över 2 år sedan. Fast det var riktigt kul, nu kan jag börja drömma om att vi kanske någon gång ska komma iväg på en lättare hoppträning!

Hon är såååå snygg i pälsen, min tussboll!! Men kolla båda benen, hon kan!!

Inga kommentarer: