12 juni 2013

Bästa ponnyn!!!!

Silja var så duktig idag, jag började rida och hon bråkade inte med mig en ända gång! Det är stort, jag rider dressyr på min häst utan att hon stannar och bråkar för att hon inte har lust..
Just nu går hon inte så krävande dressyrpass, utan hon ska mest gå framåt, svara på skänklar, börja gå på böjda spår, skänkelvikningar osv. Men det är ganska krävande pass för henne, då jag bara rider ut i skogen i vanliga fall.

Efter ett tag hoppade Elisabet upp på hon och red runt lite, så hon får jobba ordentligt! När jag skaffade Silja funkade det inte att jag lät mina kompisar rida, då brukade hon bli 10 gånger värre om de kom med krav. Men nu har nog Silja lärt sig att hos mig är hon trygg och hon kan acceptera att andra hoppar upp på henne och även kräver vissa saker av hon!

Bilder från dagens pass kommer senare!




Inga kommentarer: