17 juni 2013

Bästa hunden!!!

Tack och lov fick jag och Bella ett riktigt bra slut på agility träningen! Kunde inte gått bättre, det var två övningar vi gjorde på slutet den första kommer nu och den andra i morgon, annars bli inlägget alldeles för långt! :)

Både övningar vi gjorde handlar om vart jag som förare står och hur jag gör, vi testade några olika tekniker och den som funkade bäst för mig och Bella trodde jag verkligen inte på, det funkade bäst när jag var en bit ifrån och pekade och ropade, annars har jag alltid varit med nära och pushat hela tiden, men hon kan själv. Jag behöver inte vara nära hon kan verkligen! <3

Hjärtat är Bella och brunröda pricken är jag.

Denna bana ska jag bygga upp hemma och köra, man kan även göra den svårare när man har flyt i denna :)
Man sätter hunden och går och ställer sig där pricken är, startar hunden och när den hoppar 3 an så följde jag med mot 4 an för att göra det lite enklare :)
Annars ska man bara peka med armarna och säga hindrena då :)

Inga kommentarer: