16 juni 2013

Härliga söndag!

Har varit och tränat agility och hälsat på Gabriel idag, eftersom älsklings besök behövde skjuts en bit så passade jag på. Gabriel hade det riktigt bra, de stod och njöt och såg ut att trivas med livet. Vilket är enormt skönt, jag som haft så svårt att lämna iväg han!

Agilityn med Bella gick sådär, både bra och dålig. Slalomen som funkat bra hemma med 4 stolpar vägrade hon göra där, sen hittade jag inte de lösa så det sket vi i då. Då tränar jag slalom hemma där det går bra, tills hon blivit ännu bättre.

Gungan/vippbrädan tog hon själv idag, i början hjälpte jag hon men sen lät jag hon köra själv och det gick riktigt bra! Wihooo, den som hon ändå varit lite skeptisk emot!

A:et älskar hon, men hon stannar gärna där uppe och spanar eller har för bråttom och hoppar precis innan det röda.. Men vi fick till att hon gick på det röda med ett kort stopp där uppe på slutet.

Bommen, tunnlarna, hopphindren, däcket, långhoppet, allt sånt flyter på bra. Ibland stannar hon och dricker vatten i en tunnel ;) Annars har jag inte mycket att klaga på, men mer träning behöver vi på allt! :)

Så jag ska vara nöjd överlag, men hon har så lätt att börja lukta efter andra hundar, hitta tappat godis, alltså hon blir distraherad så lätt och jag har inte hittat någon leksak som hon verkligen älskar ännu.. Kör just nu med en liten boll och den gillar hon, så det är bra belöning efter man kört ett hinder, men jag vill gärna ha mer fokus innan med!



Inga kommentarer: