26 april 2012

Glad men blöt!

Det var ju så fint väder nu på kvällen så jag var tvungen att ta mig en tur med Silja! :)

Skulle rida en sväng barbacka och jobba hon i trav och skritt, så tog på mig mjukis byxor och gympaskor. Men hon var lite blöt så fick ta på hon sadeln. Började med att skritt ut och efter ett tag började jag jobba med lite skänkelvikningar, sen började jag rida några varv på en 8 volt i skritt för att få hon mjuk och så varvade jag det med skänkelvikningar, sedan började jag trava på stora serpentinbågar, så att jag inte behövde ställa hon hela tiden i traven, så hon inte får jobba för mycket på volter, hon är ju inte van det än. Varvade även serpentinbågarna med skänkelvikningar i skritt och så avslutade jag när hon kändes som bäst! Och då skrittade vi ut en sväng igen, blev ett lagomt pass på 40 minuter :)

Efter passet var jag genomblöt, vilket var väldigt bra för min förkylning, men den svängen på Silja var verkligen värt det! :)

Har ju inte så många bilder på Silja på den här datorn...
Sen ser hon ju så tråkigt ut nu när hon tappar mängder med päls..
Men ska fixa nya bilder, i morgon!! ;)

Inga kommentarer: