3 september 2012

Hund!

Det blir nog ingen fortsättningskurs i höst.. Så tråkigt!
Jag gick ju en valpkurs med Bella i våras, men nu ska dem inte ha någon fortsättning för att det var för få i höst.. Och jag som ville gå agility till våren då dem bara har den 1 gång per år.
Men för att få gå agility måste ju hunden vara lydig, Bella är lydig bitvis, men jag känner att jag behöver lära mig så mycket mer! Bella är lätt lärd bara man vet hur man ska göra, vilket jag inte alltid vet.

Bella kan iaf vara lös på gården och då lyssnar hon på en väldigt bra, hon kommer oftast då man ropar, hon kan även vara lös på andra ställen, typ stallet och så, men då har vi ofta med en pipleksak om något blir allt för spännande!
Hon kan några tricks, men fler lär det bli! Just nu håller jag på att lära hon krypa, det funkar bra men vi är bara i början, snurra håller vi också på att träna och dansa, det är så roligt! :)

Ska även försöka lära hon "fot" vilket skulle varit i kursen vi skulle gå, men nu får jag försöka själv, hon är ganska duktig på att söka kontakt så jag hoppas vi får till det! :)

Här var hon inte stor! :)

1 kommentar:

Ereeka - 20årig mamma till Jasmine sa...

Det finns säkert här, så flytta hit nån gång då ;) <3<3<3