1 mars 2012

Torsdag!

Idag har det varit riktigt varmt väder, vi har haft upp emot tio grader och lite sol till och från.
Vi som inte brukar ha plus förrän i april?...

Fast perfekt ridväder var det verkligen, så jag och Elisabet tog oss en långtur med våra ponnyer!
Men innan jag kom iväg var jag tvungen att leka hovslagare.. Silja hade lyckats plocka av sig en sko ute i hagen, som tur va var den rak, så jag behövde bara slå på den, så efter många om och men kom vi iväg!
Jag har riktig tur som har en sån snäll häst när man ska sko, hon bara står snällt och la ingen tyngd på benet! Men hovslagaren ska komma om några dagar och sätta fast den riktigt, fick dra spikarna lite lägre, är så rädd att sömsticka hon, så Madde får sätta fast den ordentligt :)

Under ridturen va båda våra hästar lite vingliga i början, undra vad de hade fått i sig?...
Men när vi travat och galopperat så va både jätte framåt och gud så kul de tyckte det va att få galoppera lite, de gillar verkligen att tävla mot varandra, finns nog inget stop för hur fort det kan gå, som tur är får vi iaf stop på dem! ;)



Lite bilder på Siljas hov och sko :)

Ser ut som blod under hoven, men det är rost :P




Inga kommentarer: