31 juli 2013

Bästa hunden!!!

Träningen igår med Bella gick så himla bra, började med agility, körde lite slalom och hoppade enkel hinder i början, slalomen hade 8 pinnar och den tog hon hur lätt som helst! Tror det är första gången hon klarar slalomen på klubben dessutom! Och då brukar jag bara köra på 6 pinnar hemma, så dags att öka?!!

Efter det byggde jag en bana, slalom 4 pinnar, släppet, A-et, enkelt hopphinder och så längdhindret.

Banan var helt rak, så den var enkel på så viss, det jag ville få fram av Bella var att inte stanna uppe på A-et och det lyckades vi med!! Än fast det var andra hundar stack hon inte ifrån mig, lyssnade jätte bra och då löper hon dessutom, så jag var verkligen super duper nöjd med min hund!!

Jag han även med att gå en bana rallylydnad och det gick också bra, hon har blivit så mycket bättre på att hålla kontakt med mig, hoppas det fortsätter så! <3


Inga kommentarer: