12 juli 2013

Bästa hästen!!!!!!!

Skrittade runt lägdan och travade innan jag red in i paddocken, i paddocken började jag direkt jobba några steg trav, några skritt, hon skulle hela tiden vara framåt, ca 10 steg i varje gångart. Idag planerade jag att inte jobba på formen, utan ha lite längre tyglar och jobba fram en bra framåtbjudning.

Hade även satt upp några hinder, två på medellinjen så att jag kunde rida på volten och hoppa båda, eller byta galopp efter ett hinder och sedan ta nästa och byta igen.

Jobbade verkligen med hon idag för att hon skulle hålla i gång i galoppen, hon brukar kunna galoppera ett varv sen vill hon bryta av. Men idag kämpade jag och när jag kände att hon höll på att lägga av då drev jag fram hon som bara den. Vilket resulterade i att det bara var jag som bröt av i galoppen, när jag var nöjd!

Kunde hoppa flera hinder, varv efter varv utan att hon bröt av, hon var så himla pigg och framåt. Visst kan det vara för att hon älskar att hoppa, men jag höll igång hon bra idag med!

Som avslutning gjorde jag massa galoppfattningar i båda varven med syfte på att hon inte ska springa iväg, utan att komma ifrån en bra och samlad trav in i en bra och samlad galopp, när ja var nöjd där tog jag hon i en lägre form i traven och körde volter, serpentiner, skänkelvikningar (som verkligen satt super idag!!!!) Sjukt fin, lätt i handen, lätt för skänkeln och rösten! Med andra ord är jag riktigt nöjd med min häst idag! <3


Inga kommentarer: