13 maj 2013

Premiär tur!

Vet inte om jag ska säga att jag haft en premiär tur på Silja idag, men på ett sätt var det nog ändå det. Vi red ut helt kravlöst, ingen form och inga höga krav, det enda kravet jag hade var att gå fram, ha en bra framåtbjudning och bara tutta och köra! Lätt som en plätt, Silja var på bra humör och samarbetsvillig och fort gick det så framåtbjudningen var det inga fel på. Jag är så nöjd över ponnyn!! <3
I morgon ska hon få sin första välförtjänta vila på ett bra tag, onsdag blir det samma som idag eller tömkörning och på torsdag ska jag testa rida på en lägda, men jag ska fokusera på en bra framåtbjudning ett långt tag framöver. Formen tar jag som den kommer, när jag verkligen har en häst att arbeta med! :)

Idag frågade hon mig inte 10 gånger varför jag ville att hon skulle trava, idag travade hon direkt när jag sa åt hon, hon fattade galopp när jag bad om det. Inga protester, inga frågetecken om varför hon ska jobba, hon bara gjorde det och var glad.

Kan säga att jag red med ett stort leende och Silja kände nog av min glädje! Så nu kan jag bara säga Tack Elisabet, du får komma och rida precis när du vill!! ;D


1 kommentar:

Unknown sa...

Härligt att hon var bra i dag! :) Du är så välkommen så ;) Fortsätt som du gjorde i dag så kommer du ha en sprutande glad häst :D