27 maj 2013

Mina duktiga hästar!!!

Idag fick både jag och Silja jobba, först red jag dressyr på en lägda, jag fick jobba som bara den innan hon ville gå fram ordentligt i traven och innan hon gick med på att galoppera. Då var jag helt slut. Men hon blev så himla fin och framåt så då bestämde jag mig för att rida tillbaka till stallet och rida i paddocken.

Där var det som att börja om, men jag skulle galoppera i båda varven innan jag skulle ge mig, så efter många svettiga varv så gav hon sig och sen fattade hon galopp så fort jag rörde mig i sadeln och bröt inte av förrän jag bad om det! Framsteg!!!

Det är så skönt när hon gett sig, då behöver jag inte göra mer än att flytta höften så galopperar hon redan :)

Gabriel tömkördes en sväg och idag testade han lite, men han är så duktig!!!! <3


Inga kommentarer: