5 augusti 2013

För många saker att fundera på!

Silja är fortfarande halt... Så himla tråkigt!
For till stallet direkt efter jobbet och idag hade jag med mig Elisabet, för att få hjälp att känna, klämma och titta. 4 ögon är bättre än 2! Och hon var fortfarande halt, inte mycket halt, men halt. 
Fortfarande ingen värme, ingen svullnad, ingenting. Så det sitter nog högre upp.

Har suttit och tittat om jag ska åka in, men där vi var senast har de bytt veterinär, så ska jag ta atg nu. Så nu måste jag fundera på det.. Eller ska jag ta ut en massör och hovslagaren och se vad de kan göra.
En veterinärs tid kommer jag ändå inte få direkt, hältan kan till och med hinna gå över innan man får tid, om den någon gång kommer göra det?

Tänk om jag haft nära till en veterinär, bara några mil. Det skulle varit på mycket enklare. Men nu har vi långt och 40 mil för en halt häst är heller inte så bra..


Inga kommentarer: