23 augusti 2013

Agilitykurs del 2!

På eftermiddagen började vi med två hopphinder, slalom med 12 pinnar och så ett hopphinder som vi skulle vända efter och så göra samma sak tillbaka. Jag har inte kört Bella så mycket på 12 pinnar innan, sen vill hon bara köra slalom hemma. Men hon satte den 4 gånger och vi fick även upp fart sista gångerna. Gissa om jag var förvånad fick även beröm från tränaren för min duktiga hund! Sen tog hon alltid rätt ingång och bara gjorde allt perfekt! <3 Än fast jag bytte sidor.

Sista övningen vi gjorde var en tunnel och så ett hinder, efter hindret blev det en snäv sväng och så tillbaka till tunneln och nu var Bella trött farten var inte så snabb, men hon gjorde det jag bad om, Annica var positiv om Bella och sa att än om hon är trött, så gör hon det jag ber om, hon är verkligen inte en hund som ifrågasätter utan hon kör på. Så jag är så sjukt nöjd över min hund, ni som varit med om när något gått dåligt och sen får uppleva när det bara flyter på och man får till och med beröm för hur duktig man är än fast man inte gjort det för. Lovely! <3


Inga kommentarer: