19 april 2013

Stallet!

Kom hem ifrån jobbet vid 6 och som vanligt, när jag är på väg till stallet börjar det regna... Men idag gav det sig lika fort så jag tog mig dit och hästarna var torra!

Silja var på dåligt humör idag, så vi red iväg till en lägda med lite snö på och pulsade, hon blev ganska fort på bättre humör och jag lät hon trava och så tog vi en galopp på slutet. Inget ansträngande pass men hon fick röra på sig och hon var på bra humör när vi var färdig! Travade hon även på en grusväg innan jag skrittade av och hon visade inte att hon var öm, men hon hade väldigt korta steg. Men det blir bättre, långt ifrån så öm som hon var för några dagar sedan.

Gabriel fick sig en promenad på en äng, jag tänkte att vi skulle kolla in vattenpölen i mitten, han klamapade bara på, inga problem med vatten, men rätt som det var blev det djupt och jag blev blöt genom skorna.. Men vad gör det när Gabriel bara tycker det är kul att få komma ut, han har örona spetsade och är väldigt framåt! :D

Snart är vinterpälsen kanske borta! skönt!!

Någon som är trött!

Asså haha, vilka bilder jag fick idag. Gabriel i blåsvädret..

Inga kommentarer: