20 april 2013

Man blir ett tsm!

Fick en riktigt dålig start på ridturen idag, Silja var grinig och gång på gång stannade hon och försökte vägra fortsätta.. Fick bråka på hon och efter många om och men gav hon efter varje gång. När jag kommit så långt att vi kunde börja trava vägrade hon, när jag började driva saktade hon ner i skritten, ju mer jag drev ju saktare gick det.. Slutade jag driva började hon skritta på som vanligt igen. Ibland undrar jag vad det är för fel på denna damen ;)

Men jag gav mig fan på att hon skulle trava bortåt idag, tillslut fick jag några travsteg och för att få hon mer framåt saktade jag av när hon precis börjat trava och så försökte vi igen, tillslut lyssnade hon på mig. Fick hon att börja trava lika lätt som vanligt, räcker med att man kramar med benen lite. Då vände vi hemåt och kunde jobba med lite mer skänkelvikningar och så gjorde vi många övergångar så på slutet var hon riktigt  riktigt fin, från att varit spänd och sur var hon glad och lite mjukare, ska göra samma sak i morgon och hoppas hon kan låta mig bestämma lite tidigare!

Än fast du är så envis och bråkig så tycker jag om dig.
En väldigt speciell häst som lärt mig så mycket! <3
Vi har lärt varandra massor, när man känner sin häst utan och innan,
vet varje steg de ska ta, det är då det är riktigt kul att rida!

Man blir ett! <3

Inga kommentarer: