21 april 2013

Ett riktigt bra slut på denna vecka!

Min hund är bäst! Vi började med utställningsträning och vi var några som gick runt i ringen, hon hade ändå bra fokus på mig och ställde upp sig bra. Sen fick jag prova ställa hon på bordet och hon stod mycket bättre där när de kollar igenom henne än när hon står på marken. Så jag hoppas man får göra så på utställning med, nu har hon inte jätte svårt för det, men hon sätter sig gärna ner. Fick även riktigt bra tips, så nu har jag några saker att tänka på, så kommer det här bli riktigt riktigt bra!

När vi springer i ringen ska Bella inte titta på mig, gärna framåt. Jag har alltid trott att hunden ska kolla på en, det har även varit enklast för mig för då letar hon inte hästskit.. Men nu får jag träna på att hon ska titta framåt!

När domaren ska känna igenom Bella ska även jag hålla i henne och berömma hon mycket, då blir hon tryggare och det blir enklare för domaren att känna på henne ordentligt! Hemma ska jag låta många ta på henne och känna igenom hon, då kommer hon bli mer van och det blir enklare på utställning.

Lite mitt i allt körde vi även lydnad, en sak vi tränar nu är att jag ber hon ligga/sitta, säger stanna och går iväg en bit, går runt hon, backar ifrån hon och så ska hon fortfarande stanna tills jag kommer tillbaka till hon och ger hon beröm och godis. Tränade även lite fot, som gick skit bra idag!!!

Jag avslutade med lite agility, först försökte hon leka med de andra hundarna... Men tillslut lyssnade hon på mig och hon hoppade lite och så fick hon springa genom tunneln. Hon var riktigt trött på slutet, så jag hoppas träningarna fortsätter för det är så kul. Både jag och Bella har humöret på topp nu och ska nog försöka träna själv i morgon kväll! :)

Puss på min hund! <3

Inga kommentarer: