13 februari 2013

Silja!

Idag har det varit riktigt varmt väder ute, när Bella fick en motions sväng hade jag klätt på mig för mycket.. Nu när jag skulle rida blev det nog för lite.. Frös som bara den, men sen blåste det ju ganska ordentligt så det var kanske inte så konstigt.

Silja var på blandat humör idag, hon var glad så länge jag inte krävde mer än skritt, fast när vi vände hemåt var det inge fel på farten, hon försökte dra i världens galopp så jag vände om igen och vi red längre. Travade då lite blandat med skritt och då var hon riktigt fint, sen vände vi hemåt för att fortsätta i samma harmoniska trav! I morgon blir det lite mer krävande hade jag planerat, eftersom hon blev skodd igår vill jag inte ta ett hårdare pass direkt efter.

Ska rida till någon plan som är skottat hade jag tänk, så att man kan rida lite volter och på böjda spår, nu är frågan bara vart det finns en, hoppas jag hittar en, vill rida dressyr :)


Inga kommentarer: