10 februari 2013

Ponnys!

Har vi inte 20 minus, har vi 10 minus och blåsigt och snöigt.... Men jag trotsade vädret och red ut barbacka på Silja och tog med Gabriel som handhäst! Båda skötte sig och det var riktigt mysigt, skrittade bara runt gården några varv för att Gabriel inte ska behöva möta massa bilar än, ska träna lite möten med han någon dag så jag kan ge mig ut på längre turer med han.

Han var lugn och skötte sig, mot slutet gick vi ut i djupsnön och det älskar han, så när vi kom ut på vägen bockade han och sprang lite, men så fort det tar stop i grimskaftet stannar han, duktig kille!

Sen i hagen gick han loss och busade lite, men Silja sa fort åt han att inte busa när det finns mat... Haha min matglada ponny :)


Dåliga mobil bilder!
Men jag hade fin utsikt! <3





Inga kommentarer: