18 februari 2013

Glädje!

Vilken underbar känsla det var att åka till stallet idag och båda hästarna var superglad över att ha mig där!
Tyvärr kände båda av att jag var stressad, Gabriel hade mycket energi så han va på tårna hela tiden, så tog ingen promenad med han, tyckte det räckte med att borsta igenom honom, ta hovarna, kolla på läskig plast och så fick han ju vara själv i hagen när jag red Silja.

Silja var riktigt jobbig i början, men jag gav mig inte så hon gav sig och blev på super bra humör och riktigt fin och framåt. Red bara i skritt och trav och jobbade på formen, hon var mjuk och hur fin som helst.
Hästarna fick mig att bli både lugnare och på mycket bättre tankar! <3

Sen blev jag faktiskt glad att klockan var 5 - halv 6 när jag var tillbaka till stallet och det var ganska ljust ute, man kan både jobba och även rida när det är ljust! :)


Inga kommentarer: