10 februari 2013

Lös hund!

Tog mig en lång promenad med Bella på isen/skogen, vi följde skoterleden och hon fick vara lös med långlina. Vädret var riktigt bra medans vi var ute, de slutade snöa och vinden gav sig, så nu har jag en helt slutkörd hund! :)

Hon har riktigt bra koll på mig när hon är lös, försökte gömma mig, men så fort hon hörde att jag inte gick som vanligt kom hon tillbaka fort som bara den, sen går hon inte så långt framför mig bara några meter, men jag tränade mycket på att hon skulle ha koll på mig och komma när jag ropade, vänta på mig när jag ville att hon skulle göra det osv. 

Är riktigt nöjd med hur hon skötte sig idag, vi mötte ändå fyra hundar och en bit efter vi gått förbi dem kunde jag släppa hon igen, en dag kanske hon kan gå snällt utan att bry sig om hundarna vi möter. 

Det är hundra gånger skönare att få gå med hunden lös, hon får springa som hon vill, lukta, hoppa i djupsnön. Än att gå efter vägen där man måste ha mer koll, kortare koppel... Fast det beror ju på hur lydig hund man har.

En bild från när vi åkte skidor förra veckan

Inga kommentarer: