4 februari 2013

Man kan bli så glad, av så lite!

Tog en barbackatur på Silja för ovanlighetens skull, jobbade hon i skritten och mot slutet så travade vi några steg, efter det blev hon laddad som bara den, så fort jag ville göra skänkelvikning försökte hon trava iväg. På  med sadeln nästa gång så hon får springa av sig!

När jag släppte ut Silja i hagen var det en otålig Gabriel som ville ha uppmärksamhet, tog in han i stallet och borstade, sen tänkte jag prova om han var rädd för flaskor, tog fram pälsglansen och lät han lukta på den, sen tog jag de över hela kroppen, ingen reaktion och så började jag slå med den lite lätt på han, så att det skvimpar i den, ingen reaktion, aja vi tar på han lite, ingen reaktion alls, vilken kille!!!!

Han blir så glad bara man gör något med han, så han fick på sig Siljas täcke medans jag fyllde spån i stallet och han stod snällt på gången hela tiden. Sen tog vi en promenad och när vi var tillbaka i stallet stod en traktor på tomgång, hihihi.. Den gick vi runt, runt, nära, riktigt nära för att vänja han vid sånt och det gick bättre och bättre! *Stolt ägare*



Inga kommentarer: