16 januari 2013

Min hopphäst!

Gabriel hoppade säkert 120 idag, hagen är ju lite ojämn men som lägst 120..

När jag kommer till stallet brukar jag alltid mocka, men sedan jag skaffade Gabriel brukar jag ta han innan jag mockar, borsta, promenera, mysa och bara beskåda min vackra kille! Han var jätte duktig idag med och vi pulsade ut i snön lite med, han tyckte det var super kul. Haha
När jag var klar med stallet tog jag sedan in Silja och fixade hon för en ridtur, när jag öppnar stalldörren och går ut så reagerar Silja jätte konstigt och då ser jag Fjalar springa runt med hagen i bakbenen... Efter ett tag kommer Gabriel som glatt hoppat ut ur hagen till mig och Silja och då lugnar Silja ner sig och jag går in med hon i stallet, stänger in hon med grejerna på i boxen, tur man har en snäll häst som man kan göra så med, Gabriel följde också efter in i stallet och fick gå in i boxen.

Gabriel blir ju lite orolig ibland när jag tar ut Silja och då springer han runt i hagen, idag hade även Fjalar gjort det och fastnat i hagen, vilket gav han världens panik och då stack han och Gabriel hoppade ur hagen han ville ju inte va själv, tack och lov gick det bra med alla hästarna, Fjalar hade tråden löst runt bakbenen så det var bara lyfta benen. Men han hade mycket tråd och några stolpar efter sig, stackarn! Förstår att han fick panik och sprang runt, med ström runt benen...

Så jag kom inte ens upp på Silja idag, det var bara att plocka av allt och släppa ut hon i hagen med Gabriel. Men jag hoppas vi kan ta oss en tur i morgon bitti istället!

Längtar tills jag får börja löshoppa honom och se hans förmåga. Så som han visar nu ser han ju riktigt lovande ut! Han hoppar ju över sin mankhöjd och är bara 8 månader!

Lägg till bildtext

Inga kommentarer: