28 juli 2012

Utställning!

Idag har jag och älskling varit med Bella på både hennes och våran första utställning, vi visste inte riktigt hur allt skulle gå till, men det löste sig tillslut! Det har varit hur kul som helst idag och sett massa hundar och Bella har skött sig super, men det är faktiskt inte så ovanligt *skryt* :D

Men vi är trötta, vi har suttit från halv 9 till nästan halv 5 och tittat på hundar, Bellas tur inne i ringen tog bara någon minut, men jag har sett många fina hundar, hihi!

Hur som helst så gick Bella jätte fint inne i ringen hon travade på jätte bra, när vi skulle ställa upp så satte hon sig ner någon gång men tillslut fattade hon att jag ville att hon skulle stå. Jag har ju egentligen tränat att hon skulle sitta förut, så hon har lite svårt nu när jag ska lära om ;)

Hon blev iaf BIRvalp (Bäst i rasen) och fick Hederspris och så gick vi vidare till att tävla om BISvalp (Best in show), första gången hon visades var klockan 1 och andra gången blev efter fyra, när jag visade hon igen var det många hundar i ringen och hon fick gå med de stora valparna, vilket hon tyckte va skitkul och sprang som bara den! Haha. Fast hon stod riktigt bra den här gången, men då gick vi inte vidare till finalen eller vad det kallas, jag är ändå sjukt nöjd med dagen, min hund var så duktig och vi är så stolt över hon! Finare än hon finns ju inte (så säger alla ägare!)

Så nu ska jag titta på nästa utställning och hoppas vi har lika tur med vädret, jag och Christoffer är röda i ansiktena efter denna dag, så snyggt! ;)

"Söt och tilltalande tik valp, Fint huvud och uttryck. Acceptabel ögonfärg till pälsfärg. Normal vinklar fram och bak, väl kroppad för åldern, trevlig och välvisad"

1 kommentar:

Ereeka - 20årig mamma till Jasmine sa...

Svar; dom ska in i frysen juh ;)
Men dom kommer bli gröna i alla fall, för de har med grönt i temat, så frostingen ska vara grön, kanske inte sån grön som du menade?! ;)

Grattis! Kul att det gick så bra :D