19 juni 2012

Sov gott!

För ungefär 15 år sedan dog min mormors katt, hon blev självklart ledsen över att han dog, så min mamma, jag och min syster for iväg till Tandsbyn och köpte två nya katter åt hon. Den svarta katten blev min systers och den gråa blev min.

Nu blir katterna 15 år i höst, men idag klockan 15:00 ska min katt åka iväg på djursjukhuset för sista gången och avlivas...

Han blev dålig för några veckor sedan och efter några besök hos veterinären har han fortfarande inte blivit bättre och nu vill han inte ens äta längre, så min mormor beslutade sig idag för att han ska få somna in idag. Vi var hos han och sa hejdå då igår, men han var verkligen inte som han brukar..

Men det känns skönt att han nu ska få ett slut och inte behöva lida. Min mormor gör rätt val som låter han få somna in i stället för att få plågas mer, speceillet nu när han inte ens vill äta längre..

Sov gott min älskade Tarzan! <3

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, det är alltid jobbigt med sånt :(
Även fast han var gammal och inte mådde bra, men ni vet att det var det bästa för han <3<3<3