15 augusti 2015

Min drömhäst!

Den här veckan har det mest blivit tömkörning för Gabriel, både för att jag varit trött och varit på dåligt humör i några dagar... Men idag hoppade jag upp och skrittade ut en sväng, min lilla drömhäst <3 Sen travade vi och galopperade i hagen och han var så himla duktig idag, lyssnade på mig och fattade varje galopp skänkel rätt! Sen är han väldigt svag i sin högra galopp, men det är något jag har framför mig att jobba upp, stärka både hans vänstra och högra sida och bygga upp hela honom!
Men först ska han få semester, det tar vi i höst :)

Är redan fundersam på vad jag ska göra med honom imorgon, i och med att vi arbetat mycket från marken den här veckan redan så är ridning väldigt lockande, samtidigt som jag vill köra han en sväng, men det får nog vänta tills nästa vecka! :)


Inga kommentarer: