16 augusti 2015

Agilitytävling 8-9 augusti!

På lördagen tävlade jag och Bella klass 1 agility och hoppning, vi började med hoppbanan som faktiskt kändes lite jobbig, många "svåra" svängar fram och tillbaka, men vi klarade det och slutade på en andra plats! Hon var med mig men lite långsam, så vi har något att träna på, farten!


I agilityklass kändes hon piggare och den banan hade bara enkla linjer, den gick som en serpentin, fast vi fick en miss in i tunneln där hon blev osäker då jag gav dåliga feedback på vart hon skulle.. Efter tunneln fick jag upp hon i så hög fart att hon hoppade av gungan innan den slog i backen, men vi tog oss runt och slutade på en 7e plats av 21 hundar, så jag är nöjd :)
Första gången vi startade agilityklass och jag vet att hon inte gillar gungan, så synd bara att jag inte bad hon vänta när hon väl var uppe...


På söndagen hade jag bara anmält oss till hoppbanan då jag inte visste hur trött hon skulle vara från lördagen, men det visade sig att hon var taggad upp över öronen och hade en mycket bättre fart idag, men då gav en snäv sväng in på slalomen oss lite långsammare tempo, annars var jag sjukt nöjd med loppet som gav oss en 4e placering!


Så nu väntar någon tävling till innan hon ska få en lugnare period med andra sysselsättningar, så just nu försöker jag jobba upp hon i tempo, men det är något vi kommer få fortsätta att jobba med till våren :)

Inga kommentarer: