27 augusti 2015

En regnig torsdag!

Självklart ska regnet börja precis när jag kommit hem och ska ta tag i allt ute, hundarna fick sig i alla fall en ordentlig promenad, nu är de genomblöta och nöjda! Själv klädde jag på mig regnkläder och paraply för jag gillar inte att bli blöt ;)

Hästarna fick bara hö av mig, men det verkade duga i det här vädret. Jag hade gärna tvättat av Gabriel ikväll och dragit på regntäcke, men vi har alldeles för varmt för det och imorgon ska det spöregna hela dagen, så tvättningen får vänta tills på eftermiddagen och så får jag försöka fixa en ren hage åt han som inte blir jordig eller grusig i regnet... Dessa vita strumpor.

Silja skulle jag rida lite dressyr på ikväll, är som sugen på ett pass och sen börja hoppa henne! Men antagligen är jag för trött, borta eller så är inte vädret med mig. Alltid dessa dåliga ursäkter..


Inga kommentarer: