11 oktober 2012

Framsteg!

Skulle luncha hästarna idag så passa även på att fixa allt i stallet och rida samtidigt. Började med att skritta Silja för hand i 20 min så att Bella kunde följa med, sedan fick Bella sova i bilden när jag red. Började med volter i båda varven och skänkelvikningar, sedan började jag trava mellan volterna och tillslut travade jag på en stor volt och då var hon så fin så då slutade vi. Hon har ju inte blivit riden så mycket dressyr, sen länge sedan så hon var lite stel, men hon gick ändå i en bra form och var faktiskt framåt! Med all skritt så blev passet 50 minuter, så det var ändå ett lätt pass och jag hoppas verkligen vi kan komma igång nu. Nu när allt känns så bra och hon verkligen vill arbeta, kan hon väl få vara hel? :D

Hon är framåt

Hon tycker dressyr är helt ok

Hon är sammarbetsvillig

Tänk i början trodde jag aldrig att Silja skulle kunna vara fin vissa dagar i dressyr, då stod hon mest på bakbenen och jag var livrädd för att slå över, hon gjorde det lite nu och då.. Som tur va satt jag aldrig på ryggen, men jag hade en kompis som hon stegrade över med, aj!


1 kommentar:

Anonym sa...

Svar; Hihi, jag har gjort det nu ;)

Det är alltid lika kul med framsteg! :D

<3<3<3