13 januari 2012

Mammor och minimodeller!

Har ni sett reklamen för det nya programmet Mammor och minimodeller, som börjar på 3an nu på måndag? Påminner väldigt mycket om Toddlers och Tiaras som sänds på TLC..
Nu har jag bara sett reklam ifrån det som börjar på 3an, fast båda programmen handlar ju om att mammorna lever sin dröm genom sina barn. Vissa barn kanske tycker det är kul, men på TLC är det många barn som verkligen inte vill, grinar/skriker innan de ska upp på scenen. Så sjukt att man tvingar sina barn att göra något, bara för att man själv kanske inte var så fin och uppkläd som liten.

Sen är allt så fejk, lösnaglar, löshår, fransar, spray tan, tänder, mängder med smink osv. Det finns ju naturliga tävlingar med, där de ska vara så naturliga som möjligt, men det vanligast är ju att håret ska vara så stort som möjligt, man ska va så brun som möjligt osv...

Bara för att jag gillar hästar kommer jag inte tvinga mina barn att ha häst och tävla, bara för att jag gjorde det som ung, men inte kom så långt! Det är ju på ett sätt samma sak.

Sen finns de ju barn som själv vill, de barnen har ju tur att deras föräldrar ställer upp och betalar och fixar allt. Men det ska bli spännande att se nu på måndag om det är mammorna eller barnen som vill! Än fast programmen på ett viss är hemska, när barnen blir tvingade, så är de ändå kul att se. Iaf de som verkligen vill själv :)

Bilderna är från google.

Snacka om fejk leende.. Den här ungen ser ju inte direkt glad ut?!
Och så blir de extremt uppkläda
och lär sig att bete sig som divor...

Inga kommentarer: