27 januari 2017

Min Första Uppfödning!

För ungefär 7 år sedan så skaffade jag mig ett litet marsvin, hon fick aldrig något namn direkt, från början hette hon bebis och när hon fick ungar fick hon heta mamma marsvin!

Jag valde att ta ungar på henne och göra det till mitt projektarbete på skolan, det blev tre små, varav två fick bo kvar hos oss.

Denna lilla bruna fick bo kvar hos oss, min första uppfödning...
Hennes syster var grå men hon hade min kompis första tiden, när hon sedan tröttnade fick hennes två komma och bo hos mig :-)

Denna lilla fick namn Fluff och henne köpte vi för att hon var så fruktansvärt söt! Förra året fick tyvärr de vandra vidare då två dog ganska fort och en blev sjuk.. Den sista fick flytta hem till ett litet barn och jag hoppas hon har det bra där!

Inga kommentarer: