9 januari 2017

Linsa Bellissima!

Den här otroligt vackra häst som hade väldigt många likheter med Gabriel utseende messigt, fastnade jag fort för den dagen beslutet blev taget att Silja inte längre skulle bo kvar hos oss.
Och om jag känner mig själv rätt så tog det inte lång tid innan hon stod hemma på våran gård, i mitt stall ;-)

Min magkänsla var också bra för det kändes som om hon hade en bra personlighet och hon är lugnet själv, nyfiken och orädd, tror hon kommer bli världens bästa "läro" ponny när hon är inriden och inkörd, bara tömkörningen klarade hon utan ledare på ett par gånger.

I vinter så ska hon fortsättas att tömköras och lära sig grunder från marken, start och stopp.
Hon kommer även få börja dra lättare grejer och jag hoppas hon hinner dra skaklarna lite fram emot vår/vintern så att jag kan spänna på vagnen när snön är borta från vägarna :)

Efter sommarbetet ska hon även ridas in beroende på hur hon ser ut i kroppen efter betet, men det tar vi när det närmar sig!







Inga kommentarer: