4 november 2015

En onsdag på topp!

Silja är en häst, som än fast alla sina påhitt jag alltid har känt mig trygg på. Än fast hon kan ha energi och gå på tårna, känner jag mig inte rädd på henne, varken att testa nya grejer eller rida förbi grejer, än fast det ibland känns som om hon ska explodera så känns hon ändå trygg, om ni förstår vad jag menar ;) Det är en av anledningarna som jag inte kan släppa denna häst, hon är speciell, men hon är trygg och min!

Det var inte därför jag öppnade upp den här sidan, utan det var för att berätta vilken trygghet Gabriel ger mig, samma känsla som Silja, fast han är bara 3 år!
Jag hade bestämt att jag skulle hoppa han uppsutten för första gången på fredag för då är Christoffer hemma och kan hjälpa mig, men jag plockade fram saker och hoppade han idag, själv.

Han var så himla fin, trodde han skulle bli ostabil när man kom mot hindret, men han var riktigt stabil och han hade bra framåtbjudning på hindren!
Började med att skritta över bommar och trava över någon upphöjd, sen la jag upp ett kryss och avslutade med ett räcka på hela 30 cm!!! WOHO
Trodde ändå passet skulle luta mot 40 min idag med eftersom att allt gick så bra och jag kände mig fort nöjd och han blev trött riktigt fort så blev det ett superkort pass, men med en underbar känsla och ett riktigt bra resultat på våran första uppsatta hopp pass.

Tänk att det var tre år sedan jag köpte denna häst! <3

Inga kommentarer: