7 november 2015

En gammal häst och ung hund!

Regnet har öst ner idag, fick för mig att ta en sväng med Silja ändå och efter den turen är jag ännu mer övertygad om att hon ska vara pensionär!
Hon ser ingen glädje i ridningen just nu och då får jag bara bråka fram vart enda steg.. Hon har sina bra och dåliga perioder och nu har hon varit i en dåöig en längre tid och då är det inte värt att jag lägger min tid på henne med ridning. Hon vill inte helt enkelt och jag blir bara arg och ledsen när man inser att hennes tid är förbi.

Gabriel fick vila för jag for iväg till hundklubben och tränade med Arrak i spöregnet, han var superduktig och det gick jättebra än fast det var fler som tränade, vi tränade bommen, tunnlar och att hoppa däcket på lägsta höjd, mer krävs inte när man bara är 8 månader!


Inga kommentarer: