27 augusti 2012

Måndag!

Har inte så mycket att skriva, vill åka och rida fast det blåser så mycket idag och Silja kan ju bli lite tittig, plus att hon har vilat sen i onsdags när hovslagaren var här... Hoppas hon är bättre i hovarna, har inte vågat rida är så rädd att hon ska ha ont.. :(

Silja blev halt efter förra gången hovslagaren var här, alltså öm, men hon blev halt en gång när jag red, hon haltade några steg i traven vänster fram. Så nu när hovslagaren kom kände hon igenom och hon var öm vänster fram. Inte mycket men öm, så jag ska rida hon lite försiktigt och se hur det blir, det konstiga är att när man väl kommer igång så är hon inte öm i hovarna längre.. Asså det där med hästar är så svårt! Jag vill inte rida min häst om hon har ont. Men hon visar ju ingen hälta och bli bättre bara hon får trava.. Suck!

Finaste ponnyn med kusinbarnen! De gjorde i ordning hon själv och hon var så snäll, förutom sadeln
den la jag på så att den hamnade rätt :)
Så duktiga tjejer och en duktig häst!

Inga kommentarer: