26 augusti 2012

Det kommer alltid vara vi!

Tänk att just idag är det 5 år sedan vi for och hämtade hem denna lilla ponny! Hon har lärt mig så sjukt mycket och vi har haft mycket kul tsm! 
Tänk alla gånger hon har dragit iväg med mig på tävlingar, alla gånger hon stenvägrat rida dressyr och bara ställer sig still och står.. Alla gånger hon sprungit ifrån mig i hagen när jag ska ta hon. Men ändå har hon lärt mig så mycket, det är inte farligt att stegra och dra iväg rakt ner i diket, bara en nära döden upplevelse.. Ja hon är en riktigt skit ponny med världens sämsta humör vissa dagar! Men vissa dagar kan hon även vara världens snällaste ponny och göra precis som man vill, de dagar när hon låter småbarn rida snällt i alla gångarter, hon gör dem perfekta galoppombytena i dressyren. Då är hon världens bästa ponny och man glömmer allt de dåliga! 

Nu har hon blivit bättre med åren, alltså äldre. Hon kommer i hagen så fort jag ropar och gnäggar när man kommer!! Hon har lärt sig att det inte lönar sig att springa iväg, nu orkar jag hålla emot! Hon stegrar inte längre, det gav hon upp med när jag aldrig ramlade av! Hon står inte still i 30 minuter längre, hon vet att jag aldrig ger mig, än hur lång tid det tar!

Jag hoppas jag får äga denna ponny i många år till, för jag kommer nog aldrig hitta en häst som kan ha ett sådant humör men som man ändå gillar så sjukt mycket! Det är faktiskt kul att rida hon varje dag! Min lilla Silja! ♥







Inga kommentarer: