3 december 2011

Stockholm, Globen 2011

Nu ska jag berätta lite om min Stockholms resa förra helgen, ungefär mitt på fredagen så åkte jag och Christoffer till Östersund, gick på stan lite och så, sen for jag till Erika och va där till klockan 10, sen skjutsade hennes killes mamma oss till tåget, jag tror tåget gick 20 över 11 och Lena och Sandra kom även dem till tåget! Mellan klockan halv 1 till halv 2 så stod det stilla i Ånge, eller vi fick stå ett tag inne på en med väntstation.. Jag satt bredvid Erika på tåget, men som tur va, så va sätet framför oss ledigt så jag la mig där och fick ligga där hela natten, fast man kunde knappt sova.. Vid halv 7 på morgonen kom vi fram till Stockholm, fyra trött tjejer och nu skulle vi fördriva tid, klockan 7 på kvällen började showen. Vi började med att fika fruskost, sen åkte vi tunnelbana till klockan blev 10, Haha. När affärerna öppnat vid 10 så handlade vi lite och vid klockan 3, gick vi till vandrarhemmet och fick se vårat rum en liten sväng innan vi va tvungen att ut och gå mer, för då skulle vi till Globen!! Vi va tidig till Globen, försökte att gå på mässan men det var fullt med folk.. Så vid klockan 6 gick vi och satte oss på våra platser för att vänta på att allt skulle börja.. Showen va som vanligt sjukt bra, det bästa va Lorenze, men det va en till gubbe i år som hade frihetsdressyr, hans häst sprang runt själv och gjorde grejer com han stod borta på senen och sa :) Fast Lorenzo va ju bäst med sina 12 hästar!! ;) Det skulle ju inte va helt fel att ha hans band som han har med sina hästar, med sin egna :P

Showen slutade inte förrän 20 i 12 och den skulle slutat 10 över 11. Så vi satt ner i 6 timmar och tittade på hästar, nästan :D Vi alla va nog jätte trötta men hästar kan man ändå alltid kolla på!
Jag tror vi kom till vandrarhemmet halv två och jag somnade kring 2, sen klockan 7 va det dags att kliva upp.. På söndagen va det ju hoppningen, den va också bra, alltid kul att se, men jag blir ju så tävlings sugen själv.. och vill rida ordentligt..
När hoppningen slutade vid klockan 12 så letade vi en resturang vi kunde äta på och vi hittade ne som hade buffe, jätte god mat! Mitt och Erikas tåg gick 4 så vi fick typ springa till det, vi kom dit en kvart innan det gick som tur va :)
Ja det av den helgen, jätte bra, fast kanske för lite sömn, men det har jag tagit igen nu!! ;)

Lite bilder och filmer från helgen, blir bara två filmer, de tog så lång tid att överföra :(
De andra kommer senare någon gång :)




Den andra killen med en lydig häst!

Den kunde sitta fint :)

Drake som till och emd sprutade eld!!

Hoppning

Hoppning

Så det kan bli ibland..

Lorenzo!!



Inga kommentarer: