15 oktober 2015

Gårdagens hästar!

Dagarna går fort, idag har det bara varit jobb, jobb, jobb, så imorgon är jag ledig och har massor med tid till hästarna, igår longerade jag båda. Gabriel var lika duktigt som vanligt, kändes som om han var starkare i vänstergaloppen.. Det ligger som fokus nu, stärka honom i galoppen innan jag ska försöka hoppa över något med honom. Nu står det mellan att rida ut och galoppera eller rida på lägdan, hoppas på finväder imorgon så rider vi ut, alla arbetare vid vägar och sådant brukar vara ledig på fredagar så jag får hålla tummarna på det!

Silja va jätte duktig efter hon hade fått bralla klart... Hon lyssnar ju super på en, kunde länga traven och det kändes som om jag hade bra kontroll och galoppen funkade super, att båda mina hästar lyssnar så bra på min röst! <3

Just nu i dressyren känns hon så off, antagligen är det för att Gabriel har så mycket mer i sina gångarter så därför känns det knappt som om hon rör benen.. Ska testa under några veckor att bara rida ut och tömköra, då hon varken kan tjura ihop när man tömkör och då ser jag hur hon rör sig! :D

Hoppas på att det släpper, vill kunna rida ordentligt utan att hon känns så seg/sur när jag väl är på dressyrhumör! När vi rider ut då går det minsann fort så kan gissa på att hon behöver det.


Inga kommentarer: