17 oktober 2015

Gårdagens Gabriel!

Det han nästan bli mörkt innan jag tog mig ut med honom, men han var så himla fin så nöjd att jag haned den turen!
Värmde upp honom ordentligt i traven och försökte få han framåt men ändå lyssna på mig, ja han är ju bara 3 år ;-)
Galopperna funkade jättebra igår båda två!!! Jag blev överlycklig, visste inte om det var den extra uppvärmmingen innan som lockade fram det eller om det bara släppt nu.

Men efter dagens ridtur märkte jag att svagheten i vänster galopp försvunnit! Skulle rida ut i skogen men pga arbete där hittade jag en stor lägda där han kunde sträcka ut ordentligt i alla gångarter.
Galoppen var SÅ underbar idag!!!!

Han gasade på ordentligt och hade inga funderingar på att busa till det alls, även traven ökade jag på han i och oj vilka gångareter min fina ponny har <3

Tänk att jag fick en sådan trevlig ridtur på min födelsedag!!! Förra året var han inte ens inriden vid denna tid.

Från tömkörning förut!



Inga kommentarer: