13 september 2015

Sommarbete på hösten!

Just nu går Gabriel på bete och har sin riktiga sommarvila. Så att han får smälta allt nytt som varit och bygga muskler, man gör det när man vilar!
Längtar tills jag får sätta igång honom igen och fortsätta vårat arbete, sista dagen jag red honom innan vilan gjorde han så fina galoppfattningar och han har blivit så stabil i sig själv så ni kan ju gissa om man är ridsugen!!!

Nu i höst ska han introduceras för hoppning med mig på ryggen, fast först ska jag sätta igång honom och se hur hans galopp är, så många turer ut i skogen och galoppera lär det bli innan.

Han älskar att hoppa så ska bli kul att någon dag få känna på hans språng och vem vet, jag kanske har 4 års kvalitén i sikte nästa år. Beror på mina nerver  och hur allt går i utbildningen, men det hade varit ett roligt mål att sikta emot.

Löshoppning i våras :-)

Inga kommentarer: