1 september 2015

3-årstest!

Vilken dag det var, vi hade start vid kvart i 2 så jag han med ganska mycket hemma på morgonen, tvättade han kvällen innan och lät han gå täckad för att hålla sig ren! (Gick omkull i lera dagen innan)
Han fick även en ny liten gräshage utan lera för att minimera skit på de vita benen.
På morgonen hade han ändå lyckats klia ett sår mitt på bläsen på mulen och sparkat sig på skapet med bakbenen så han var lite blodig.. (Vi har mycket bitande kryp nu...)

Potatismjöl på bläsen och torrschampo på bakbenen blev vår räddning! Väl framme efter 3 timmar i finka var det dags för en stund i boxen, tog på täcke för att skydda, men han rullade glatt ner sig i spånet och fyllde manen och pannluggen med det minsta partiklarna som fanns, gissa om jag fick borsta!

Han var väldigt lugn och fin innan vi skulle in i ridhuset och även där inne var han lugn, för lugn..
Han var lite för trött i galoppen och vi fick driva med han hela tiden över hindrena. *SUCK*
Han som hoppar som en tok annars i 190 tog det så lugnt och fint.. Jaja det är ju djur det handlar om, de har olika fart och olika humör, olika dagar.

Vi fick ihop 43 på gång och 39 hopp. Extriört fick han 8 så jag är ändå nöjd, än om just där och då var en besvikelse, när han ofta har eld i rumpan men inte just den dagen som han verkligen behövde det, då var den som bort blåst..

Dagen efter red jag han hemma, fattade jätte fina galopper men kändes seg. Så efter det gick han på semester, nu väntar några lugna veckor med mat, innan höst träningen kommer igång och om han är nog stabil i galoppen ska vi börja rulla över små hinder och trava bommar! :D



Inga kommentarer: