26 januari 2015

En häst dag!

Idag var min ända riktigt lediga dag den här veckan och ett bra tag framöver.. Annars har jag massor av jobbdagar och dagar med saker inplanerat nu framöver, så passade på att tillbringa tiden i stallet, Gabriel blev både körd med loksele och skaklar för första gången, sen avslutade jag med att skritta ut han en sväng :) Han är en riktig arbetsmyra, så positivt och framåt hela tiden, kan ju tillägga att jag tömkörde han riktigt kort då det var första gången med skaklar (Vagn är han ju van att dra), ca 10 min, sedan red jag i 15-20 min, så ett lätt arbetspass!

Avlsutade kvällen med några timmar i stallet, med massa pyssel och plockande, Silja skulle hinna skrittas ut, men nr jag tittade på klockan var den 21.30 så det var bara släppa in hästarna och nu ska jag snart sova. Ibland rusar tiden iväg för fort, speciellt när man är i stallet. Men jag får ta igen det i morgon, hinner jag medans det är ljust så ska hon få springa av sig med :)


Inga kommentarer: